COROMANDEL

3 mei 2009 - Tairua, Nieuw-Zeeland

COROMANDEL  SCHIEREILAND  OOSTELIJK NIEUW ZEELAND

Wij beginnen  een beetje te laat weliswaar onze marathon lopers te weten Marleen,Lotte en Wim te feliciteren met het behaalde resultaat.  Heel knap !!!

En voor Lune alvast (een beetje te vroeg ) HIEP HIEP HOERA  met de 2de verjaardag.

Ik hoor zojuist van mijn net 59 jarige man dat Ik een stukje moet schrijven over de laatste 3 dagen. Dus dat doe ik dan maar even. Gezien onze leeftijd heb ik natuurlijk het beste geheugen van ons tweeën.

Vanaf Rotorua zijn we vertrokken naar de oostkust van Nieuw Zeeland via Te Puke

Hier hebben we nog een heuse kiwi plantage bezocht, en wel de allergrootste van het land. Hier kweken ze groene, gele en baby kiwi s . Deze baby kiwi s kunnen we in Nederland niet of nauwelijks kopen. Ze zijn maar 2 maanden te eten en het wordt nogal duur om dit allemaal te laten overvliegen en zoals  gebruikelijk bij de normale kiwi in zee containers vervoeren, duurt te lang. Het is nu oogst tijd dus het was erg druk op de plantage waar nu gewerkt wordt met tijdelijke krachten uit Maleisië en Samoa.

April en mei is het oogsten geblazen en voor de rest van het jaar worden de kiwi s opgeslagen in koelhuizen op 1 graad Celsius en die eten we dan verder het hele jaar door.

Eenmaal aangekomen op Coromandel hebben we allereerst weer een onderkomen gezocht, wat hier overigens erg gemakkelijk is want het is nu off-season . Dit keer zaten we in een prachtig bungalowparkje in Polynesische stijl. We waren wel de enige gasten en dat is wat minder leuk. De kust strook hier is werkelijk in een woord betoverend. Er is hier o.a. een stuk strand (hot pool beach) waar bij eb heet water uit de grond borrelt.  Dus weer die hot pools. !!  Hier lopen dan gelijk horden mensen met schepjes te zeulen om hun eigen kuil met warm water te maken. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat dit een waar paradijs is voor  onze duitse vrienden . Allemaal een eigen kuil en dan ook nog vol met warm wasser  !!!!!

Ook weten we nu waar de heer B. Laden zich schuil houdt.  Zie foto. En hebben we hier nog in het meest bizarre treintje van Nieuw Zeeland gezeten, dat dwars door een regenwoud loopt waar je anders absoluut niet door kunt komen. Met weer een adembenemend uitzicht op het hoogste punt.

Het blijft hier een aaneenschakeling van mooie, bizarre en bijzondere dingen.

Op dit moment zitten we in het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland en zijn van plan om hier voorlopig te blijven en vandaar richting Auckland  en dan  …..Sydney.!!!

1. Fleur:
    3 mei 2009
    Jullie zijn er zelfs nog informatief/educatief bij! Heel goed.
    En die hot pools.. Ik zal mijn huisgenoten erop af sturen. Die zullen verrukt zijn om een eigen kuil te graven!
  2. Karin Nijhuis:
    3 mei 2009
    Hallo Rob en Rita,

Wat hebben jullie prachtige foto's...ik hoop dat jullie deze tijd dubbel en dwars genieten.
    Heel veel succes onderweg en veel "kijkplezier"

Groeten,
    Karin
  3. Frans en Jaqy:
    4 mei 2009
    Genieten...............
    Volgens ons is het een Hemel op aarde.....

Heel veel plezier, wij gaan sparen
  4. Herman en Ada:
    4 mei 2009
    Hallo Rita en Rob,
    Ik hoorde van Katja dat jullie ook een reislogger hadden. Dus even zoeken en ja hoor gevonden. Ik heb alles gelezen dus ben nu helemaal weer bij. Ook leuk die foto's erbij. Jullie zullen wel binnenkort naar Sydney gaan, ofniet. Erg benieuwd wat jullie daar van vinden. Rita, ik las vorige week in de krant dat Truus Groot was overleden. Ik schrok daar erg van. Je ziet maar weer dat je van elke dag moet genieten en dat doen jullie ook. Heel veel plezier nog.
    Groetjes,
    Herman en Ada
  5. Monique en Anny:
    5 mei 2009
    Onvoorstelbaar mooie foto's. ALs je eenmaal weer terugbent in Enschede dan lijkt het me niet vreemd of je krijgt heimwee naar het panorama van de andere kant van de wereld. Volgens mij kun je Rob maar beter niet plagen met zijn leeftijd en verwant geheugen. Hij lijkt mij niet echt een vergevingsgezind typje. ( grapje hoor Rob)
    Maak er weer een mooie week van en dito reisverslag.
    Liefs Monique en Anny