auckland

9 mei 2009 - Sydney, Australië

AUCKLAND

Op 6 mei j.l. zijn we aangekomen  in  Devonport.  Dit is een voorstad van Auckland en ligt aan de andere kant van de baai. We hebben hiervoor gekozen omdat we hier de auto op een grote parkeerplaats kunnen laten staan en binnen 10 minuten met een ferry in hartje Auckland kunnen zijn. Ons hotel ligt aan de pier van Devonport dus dit is allemaal erg handig .Het hotel is wederom erg mooi en met een beetje onderhandelen, voor een leuke prijs te boeken vanwege het naseizoen. Het weer is niet bijzonder goed dus moeten we het vanaf nu hebben van dingen die binnen gedaan kunnen worden.

Dat werd dus op 7 mei:

Antartic encounter en underwater World.  Dit was  leuk. We waren net op tijd om te zien dat de haaien met de hand gevoerd werden ( Wat voor jou  Fleur ???)

Veel haaien , zeer grote pijlstaart roggen en pinguïns etc.  En allemaal dieren van hier. Ze worden hier gevangen maar ook weer binnen een aantal weken vrij gelaten als men ziet dat het niet goed met ze gaat.

Sky tower  Dit is een van de hoogste torens ter wereld en hier word ook vanaf gesprongen. We hebben een poos staan kijken maar er toch maar vanaf gezien.

Deze toren is altijd te zien vanaf iedere plek in Auckland.

Op 8 mei 2009

Hebben we met een bus  een rondtour door Auckland gemaakt en ook nog geprobeerd het Auckland Museum te bezoeken. Overigens een hyper modern Museum alleen jammer dat de stroom uitgevallen was en  we konden hier dus niet in. Maar zoals altijd een leuke kroeg in een erg leuke buurt bracht uitkomst en hier hebben we dus een redelijk tijdje doorgebracht. ( vanwege de regen dus...)

Vandaag is het  9 mei  en nemen we afscheid van  Nieuw Zeeland en gaan we op weg naar onze Fleur in Sydney.

Nieuw Zeeland Een geweldig land waar we een werkelijk schitterende tijd hebben doorgebracht en we hopen hier ooit nog eens weer terug te komen.

1. Wim en Wilma:
    10 mei 2009
    Hoi hoi,
    Wat gaat de tijd snel.
    Jullie hebben inmiddels Fleur al weer in jullie armen kunnen sluiten. Geniet van deze week met haar.
    Tot volgende week!!!
    groetjes
    Wim en Wilma
  2. Musatafa Sander en Martine:
    11 mei 2009
    Hoi Rob

Alles goed, ondanks het enorme appeltaart gebrek.
    Daar hebben wij hier geen last van elke maandagochtend beginnen met koffie jawel appeltaart en slagroom. Zou je ook eens moeten doen. Wat gaat de tijd toch snel nog twee weken en dan kun je ons alles zelf vertellen. De hoed staat goed maar volgens ons moet je niet overdrijven.
    Hier gaat alles zijn gangetje en nemen ruim de tijd om jullie weblog te lezen dit is elke keer genieten.

Groetjes van Mustafa Sander en Martine
    Ruben was weer eens een keer een dagje vrij
  3. Musatafa Sander en Martine:
    11 mei 2009
    Hallo lieve luitjes

Wij zitten hier elke morgen lekker aan het appelgebak
    wij denken veel aan jullie
    Vooral ik silvia
    Als je terug komt moet je2 de foto’s wel mee brengen
    Als je terug komt verwachten wij/ik monchougebak groetjes en kom heelhuids terug
  4. Marjan Hes en fam.:
    15 mei 2009
    Hallo wereldreizigers,

Schitterend jullie verhalen en foto's, we hebben ervan genoten. We wensen jullie een hele goede terugreis en-vlucht, tot ziens in Enschede!

Groetjes,
    Pim, Marjan en Gijs.