Sydney

15 mei 2009 - Sydney, Australië

SYDNEY

Na een goede vlucht van 3,5 uur ( 2 uur tijdsverschil ) zijn we geland in Sydney.

Fleur stond ons al ongeduldig op te wachten en het weerzien was dan ook heel erg fijn.  De eerste indruk van Sydney was druk druk druk.  Maar we worden met de dag meer verliefd op de stad. Deze stad heeft echt alles. Een wereldstad met een geweldig strand, haven, gebouwen en veel sfeer. Prachtige baaien en stranden die gewoon deel uitmaken van de stad. Heel begrijpelijk dat  heel erg veel, met name jonge mensen hier niet meer weg willen.

10 mei zondag en moederdag.

Fleur had ( met wat financiële ondersteuning van Bo ) voor een Moederdag en verlaat verjaardagscadeau voor Rob gezorgd. We gingen op een ontbijtcruise door Sydney Harbour. Een geweldige leuke verassing, Middags zijn we naar het Opera house, Circulair Quay en de Botanische tuinen geweest Dus een stevige start van onze week.

11 mei

Vandaag een busticket gekocht waarmee we een klein deel van Sydney konden

bezoeken met 19 stops. Bij deze stops konden we uit de bus en bezichtigen wat we wilden, om vervolgens met de volgende bus weer verder te gaan. Zo kun je in een relatief korte tijd veel zien. Al met al toch ruim 5 uur op pad geweest.

12 mei

Darling Harbour stond vandaag op ons programma. Een werkelijk prachtige haven waar van alles en nog wat te doen is. In verband met de Olympische Spelen een paar jaar geleden is de stad toen nog eens extra opgeleukt .

s Middags zijn we naar de UNSW ( Fleur’s universiteit) gewees en zijn door haar een beetje rondgeleid. Een grote en mooi aangelegde campus/universiteit. Ze woont op ongeveer 10 minuten lopen van de UNSW en nog eens 10 minuten lopen van een schitterend strand Coogee Beach.  Dus mijn liefje wat wil je nog meer..

Daarna zijn we naar haar appartement geweest, en hebben kennis gemaakt met haar 3 huisgenoten. Gezellige jongelui.

En natuurlijk heel veel bijpraten en genieten van onze dochter die toch in 3 maanden behoorlijk veel heeft bijgeleerd en meegemaakt. Ze is hier echt helemaal happy en dat is voor ons toch wel het allerbelangrijkste, vooral omdat we haar weer voor 3 maanden achter moeten laten. Trouwens haar haaienwond is goed genezen.

13 mei

Vandaag hebben we een poos op het strand gezeten van Bondi Beach. Het is een beetje een strand van zien en gezien worden, dus wij hielden het na een poosje ook wel voor gezien en zijn gestart met een uitgezette wandeltocht langs de prachtige rotskust naar Coogee Beach ( ongeveer 3 uur !! ). Heel erg mooi.

14 mei

Na een stevig ontbijt spoedden we ons naar Circulair Quay, om aan de haven lekker in de zon te zitten en te genieten van een lekkere kop koffie. Vervolgens zijn we met de veerboot naar Darling Harbour gevaren, waar het goed toeven is. Ons voornemen was een lichte lunch te nemen. Het resultaat was een grote steak voor a few dollars. s Avonds een licht diner in de vorm van pasta met een glaasje voor de somma van totaal 7 hele aussie dollars p.p. (plm 4 euro). Fleur heeft gelijk: Uit eten gaan hoeft beslist niet duur te zijn. Al met al een heerlijke luie dag.

15 mei

Vandaag zijn we al vroeg met Fleur op pad gegaan naar Haymarket . Dit is de oudste markt van Sydney maar met bijna nog meer chinezen als in Hong Kong en dat is dus echt veel.

s ‘Middags was het eindelijk zover. We hebben koala’s en kangaroe’s geaaid in Featherdale Wildlife park. Helemaal super !!!!! We konden gewoon samen met de dieren zijn. Heel erg leuk.  Zie de foto’s  Daarna heel gezellig  met Fleur en haar kamergenootje Sarah gegeten. En toen…… hebben we Fleur op de bus gezet.

Snif snif  en weg was ze weer. Ze heeft weer een heel programma voor dit weekend

uitgestippeld en voor ons zit het er op. Maar het is goed te weten dat ze hier goed op haar plaats is en dat ze met volle teugen geniet.

Morgenmiddag zitten we weer in het vliegtuig naar Amsterdam via Hong Kong en we hopen op zondagmorgen 17 mei weer veilig te landen.

We hebben een geweldige reis gehad met  totaal niet met elkaar te vergelijken bestemmingen, want dat zou appels met peren vergelijken zijn

Maar alle drie waren ze super.

Bedankt allemaal voor jullie belangstelling, in de vorm van berichtjes, mailtjes etc…

Het is erg leuk om te lezen dat jullie hebben meegenoten met ons.

Tot gauw.

Rob en Rita

1. Herman en Ada:
    15 mei 2009
    Hoi, Blij te lezen dat jullie Sydney zo mooi vinden en dat jullie het samen gezellig hebben gehad. Goede reis naar huis en wij spreken elkaar nog wel als jullie terug zijn. Groetjes, Herman en Skippy
  2. Marjan Hes en fam.:
    Hoi Rob en Rita,

We hebben van jullie verhalen, foto's kortom van alles genoren. We wensen jullie een goed en veilige terugreis -vlucht. Tot ziens in de "wereldstad" Enschede, alhoewel ik denk dat jullie het ook wel weer fijn vinden om naar huis te gaan!

Groetjes,
    Pim, Marjan en Gijs.
  3. Ton:
    15 mei 2009
    Lijkt ons ook prachtig om eens door Sydney (en omgevong) te dwalen. Wat zul je de afgelopen weken nog missen, als je weer in Enschede terug bent, hoewel, hier is het ook best uit te houden.
    Goeie reis en tot spoedig.
    Ton & Mieke
  4. lotte:
    15 mei 2009
    Leuk om te lezen dat jullie zo genoten hebben. Een hele fijne reis terug en doe geen gekke ding.
    Tot snel!!!
    Groetjes Lot